Sekrety fotografii eventowej

Różnego rodzaju eventy czy wydarzenia okołofirmowe tu już niemal codzienność większości przedsiębiorstw. Stają się one fantastyczną okazją do wzmocnienia wizerunku firmy, zacieśniania relacji z pracownikami, dbania o klientów obecnych i zdobywania nowych oraz fantastyczną formą kontaktu z kontrahentami. Coraz częściej podczas tego rodzaju wydarzeń obecny jest fotograf, którego głównym zadaniem jest uwiecznienie eventu na zdjęciach, które potem pojawiają się w portalach branżowych, na fanepage’u danej firmy czy w lokalnej prasie. Ważne, aby zdjęcia dobrze odzwierciedlały wydarzenie i stanowiły realny przekaz, a nie wizję fotografa, choćby najdoskonalszą. Idealne zdjęcia eventowe potrafią także oddać klimat danego wydarzenia.

Aby zdjęcia stały się atrakcyjną relacją z eventu warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji reklamowej. Istnieją nawet takie firmy, które skupiają się właśnie na fotografii eventowej. Przykładem jest pixagency.pl. Zatrudniając profesjonalistów, możemy liczyć na profesjonalny efekt.

Jednak nawet najlepszy fotograf powinien mieć zapewnione przez organizatora sprzyjające warunki do pracy. Jedną z najważniejszych kwestii jest odpowiednie oświetlenie. Liczy się zarówno rozmieszczenie źródeł światła, jak i intensywność. Najlepiej sprawdzi się jednolite światło o naturalnej barwie. Natomiast unikać trzeba laserów oraz różnego typu lamp punktowych.

Należy także zadbać o świadome rozmieszczenie uczestników wydarzenia. W przypadku prelekcji czy koncertu pierwsze rzędy muszą być zajęte. Puste krzesła na zdjęciach zawsze zrobią złe wrażenie. Bardzo ważne jest także wyznaczenie właściwych miejsc dla centralnych postaci.

Fotograf musi mieć zapewnioną swobodę poruszania i dostęp do każdego miejsca. Fachowiec w tej dziedzinie doskonale wie, w jaki sposób szukać świetnych kadrów, nie zakłócając jednocześnie przebiegu wydarzenia. To jeszcze jeden plus zatrudnienia profesjonalisty. Jeżeli fotograf pląta się bez celu po całej sali, przeszkadzając gościom i powodując zamieszanie to znak, że następnym razem musimy wybrać inną agencję. Fotograf eventowy powinien być właściwie niewidzialny.

Źródło: pixagency.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *